Każda firma tworzy wokół siebie swoistego rodzaju mikrośrodowisko, skupiające różnego rodzaju specjalistów i usługodawców, obsługujących ją i udzielających jej wsparcia. Coraz częściej występującą w tym środowisku osobą jest dobry prawnik, który ułatwia firmie manewrowanie w gąszczu przepisów. Z powodu ciągle zmieniającego się świata, staje się on coraz większą koniecznością.
Dobór dobrego prawnika
Dobry Prawnik powinien cechować się sporą skutecznością. Ceny za usługi są z góry podyktowane, dlatego jest to jedyny wyznacznik, który powinniśmy brać pod uwagę. Jednakże prawnicy nie mogą się w myśl obowiązujących przepisów reklamować. Dlatego trzeba wybrać inną formę oceny jakości potencjalnego kandydata na stanowisko naszego prawnego współpracownika. Jak dokonać tego skutecznie i uniknąć pomyłek, które mogą być bardzo kosztowne dla naszej firmy? Powinniśmy swój wybór oprzeć na konkretnych danych, do których mamy dostęp.
Opinie innych źródłem informacji o pracy prawnika
Najprostszą formą jest pozyskanie informacji poprzez analizę opinii o danym prawniku wśród jego klientów. Często w różnego rodzaju agregatach opinii pojawiają się wypowiedz, które stanowią bardzo dobre źródło informacji o tym, jak działa dany specjalista i jakich efektów można się spodziewać po współpracy z nim. Należy jednak podejść do tego typu wypowiedzi z pewną rezerwą, gdyż nie zawsze są w pełni obiektywne.
Aktualnie prowadzę jednoosobową działalność w zakresie pomocy przy zakładaniu stron internetowych, które mają zbierać dane do newsletterów. Mam dostęp do baz danych wielu firm. Nie wyobrażam sobie realizacji zleceń bez pomocy prawnika. Ochrona danych osobowych jest bardzo skomplikowana, a w tym roku wprowadzane jest RODO…
Dobrze, że prawnicy nie mogą się reklamować! Dzięki temu ludzie nie idą do tej osoby, która ma lepszą promocję, ale szukają specjalisty z dobrymi opiniami. Opinie innych osób sprawiają, że idę na spotkanie i wiem czego mogę się spodziewać. Właśnie w taki sposób znalazłam idealnego prawnika. Pomógł mi rozwiązać niejedną sprawę.